Ennen lankeemustaan: kun LucasArts halusi tehdä Diablon
Kerran muinoin LucasArts oli aivan upea pelifirma. Sitten siitä tuli aivan karmea Star Wars –roskapelitehdas. Siitä on niin kauan, että valitin jo vuonna 2000 julkaisemassani artikkelissa firman lankeamisesta mutasarjaan. Ennen lopullista rapautumistaan putiikki kuitenkin ehätti kokeilla kaikenlaista. Myös Diablo-kloonin tekemistä.
Justice Unlimitedin luonnokset kertovat erittäin, erittäin diablomaisesta toimintaseikkailusta, jossa tosin oli fantasiamörkkien sijaan supersankareita.
Peli ei edennyt koskaan edes pelattavaksi prototyypiksi, mutta sen suunnitteluvaihe osuu oivallisesti firman myrskyisään päättämättömyyden aikakauteen. Seikkailupelit olivat juuri kuolleet, ja Lucas ehti tehdä muutaman hyvinkin oivallisen ja omaperäisen toimintapelin, ennen kuin Star Wars –lisenssitehdas käynnistyi toden teolla.
Justice Unlimitedin historiikkia voi lukea sekä Kotakun oheisesta artikkelista että muista linkeistä.
Lue juttu: In 1997, Lucasarts Tried To Copy Diablo
Lisätietoja: Lucas Arts: development sketch….
Lisää aiheesta
LucasArtsin matka maineesta mutaan
Star Wars 1313 – ei voimaa, ei jedejä, vain läjäyttimiä