Fani modernisoi Descentiä Unreal Enginellä

04.11.2012 19:00 Juho Anttila

Descent

Luolalentely Descent on yksi 3D-pelaamisen varhaisia merkkipaaluja. Pari vuotta sitten klassikon ilmoitettiin ilmestyvän uudestaan Nintendon Wii -konsolilla. Ladattavaksi WiiWare-tuotteeksi muuttuneesta projektista ei ole kuulunut aikoihin mitään, mutta samanaikaisesti toisaalla nimimerkillä Max toimiva modaaja on aloittanut ehkä vielä mielenkiintoisemman projektin.

Max nimittäin toteuttaa alkuperäistä Descent-peliä uudestaan Unreal Engine 3 -pelimoottorilla, käyttäen hyväkseen Unreal Development Kit -työkaluja. Kyse ei ole pelin tarkasta kopiosta, vaan Max aikoo maustaa alkuperäistä uusilla pelillisillä elementeillä ja kauhupelivaikutteilla.

Projekti on vielä lähtökuopissaan ja Max etsiikin parhaillaan osaavia tekijöitä auttamaan pelin luomisessa. Tyypilliseen modiprojektitapaan tuloksia ei siis kannata odottaa vielä muutamaan hetkeen, jos koskaan. Toivotaan parasta. Uutta Descentiä odotellessa voi kuitenkin katsella jo ensimmäistä Maxin modistaan julkaisemaa videota.

Lähde: Eurogamer

Lisää aiheesta

Descent julkaistaan taas – yllärikoneelle

Skyrim-modi on kuin yksi iso WTF

Hassu Spelunky muuttuu modeilla vielä hassummaksi

Lue myös

Carrier Command Gaea Mission (PC, Xbox 360)

Need for Speed: Most Wanted tuntuu avoimen riemastuttavalta kaahailulta

Namco Bandai vetää vahvasti

Perjantaikevennys: kun fysiikka failaa