Uusimmat

FPS + RTS = Nuclear Dawn

01.02.2012 19:45 Jukka O. Kauppinen

Janne Mikola tykkää siitä, että hiiri (tai padi) on kuin kätesi rynkyllinen jatke. Etenkin netissä muita nöyryytettäessä. Hiiri voi tehdä pelaajastaan myös kenraalin, joka johtaa joukkojaan voitosta voittoon. Mutta miten käy, kun yksi ja sama peli yrittää yhdistää samaan pakettiin FPS-räiskintää ja RTS-naksusotakenraalismia?

Nuclear Dawnin kehitystyö alkoi alun perin Half-Life 2:n ja Left 4 Dead -pelien Source-pelimoottoria varten kehitettynä amatöörimodina. Jossain kohtaa näytti jo hieman siltä, että mitään kouriintuntuvaa ei koskaan saataisi ulos, kunnes vuonna 2009 ilmoille pamahtanut ilmoitus yllätti modin kehitystä seurailevat verkkoyhteisöt. Nuclear Dawnin kehitystä jatkettaisiin kaupallisena projektina, ja se julkaistaisiin PC:llä, Macintoshilla ja Xbox 360:llä vuoden 2011 aikana.

Ilmoitus otettiin vastaan ristiriitaisin tuntein. Periaatteessa Nuclear Dawnin ideat ja maailma olivat jo modivaiheessa niin mielenkiintoisia, että välillä tuntui kuin valintoja olisi tehty enemmänkin fanservicen ehdoilla, originaliteetin kustannuksella. Toisaalta näytti pahasti siltä, että Nuclear Dawn ei ikinä olisi nähnyt päivänvaloa ilmaisuuteen perustuvana amatööriprojektina. Sitten projektin muuttuminen kaupalliseksi tarkoitti myös kasvaneita tuotantoarvoja. Kasvaneet tuotantoarvot taas tarkoittivat, optimistien mielestä, parempaa peliä.

Lue arvostelu: Nuclear Dawn (Mac, PC)

Lue myös

Amy (PS3, Xbox 360)

GoldenEye 007: Reloaded (PS3, Xbox 360)

Gotham City Impostors -ennakko (PC, PS3, Xbox 360)

King Arthur II: The Role-playing Wargame -ennakko (PC)

Tekken Hybrid (PS3)

Muropaketin uusimmat