Gears of War 4 ei säästele PC-laadussa

23.07.2016 12:00 | Juho Anttila

Tuleva Gears of War 4 on yksi ensimmäisistä peleistä, joka hyödyntää Microsoftin uutta Xbox Play Anywhere -konseptia. Tämä tarkoittaa siis sitä, että samalla rahalla saa pelinsä sekä Windows 10 -koneille että Xbox One -konsoleille ja lisäksi pelit tukevat myös alustojen välistä moninpeliä ainakin jossain muodossaan.

Tämä on omiaan herättämään huolta myös Xbox Play Anywhere -konseptia seuraavien pelien Windows 10 -versioiden teknisestä laadusta. Vaarana kun on se, että konsoliversio asettaa PC-versiolle teknisiä rajoitteita eikä pidä unohtaa sitä, että Windows 10 -käyttöjärjestelmä on ollut joiltain osin pelien näkökulmasta myös puutteellinen.

Gears of War 4:n kohdalla huoli on aiheetonta, ainakin, jos uskoo peliä kehittävän The Coalitionin Mike Rayneriä. Raynerin mukaan tiimi pyrkii tuottamaan PC-alustalle viimeisen päälle optimoidun, muokattavissa olevan pelikokemuksen. Universal Windows Platform -alustan pahimpia ongelmia on jo korjattu ja lisäksi tiimi on hyödyntänyt itse muokkaamaansa Unreal Engine 4 -pelimoottoria hyödyntääkseen PC-koneiden potentiaalin täysimääräisesti.

Gears of War 4:n Windows 10 -versio tulee tukemaan erilaisia resoluutioita dynaamisesti. Tekstuurit voivat olla parhaimmillaan 4K-tasoisia ja sekä hiiri- että näppäimistökontrollit ovat täysin kustomoitavissa. Lisäksi luvassa on kattava valikoima erilaisia säätimiä, joilla kokemuksen saa muokattua juuri itselle ja omalle laitteistolle sopivaksi.

Lähde: Eurogamer

Lisätietoja: www.xbox.com/fi-FI/games/gears-of-war-4

Lisää aiheesta

E3: Gears of War on crossplay-co-opin soihdunkantaja

Gears of War 4 nähdään kaupoissa lokakuussa

Gears of Warin ultimaattinen versio onkin virkamiesmäisen pätevä perusräiskintä – lue arvostelu

Muropaketin uusimmat