Gears of War 4 uudistaa Horde-pelin

05.09.2016 12:00 | Juho Anttila

Gears of War -sarjan esittelemä Horde-pelimuoto, jossa pelaajat taistelevat yhdessä yhä vaikeampia vihollisaaltoja vastaan, oli aikanaan oikein viihdyttävää yhteistyöräimettä. Nykyään moinen löytyy kuitenkin jo aika monesta muustakin pelistä, joten vanhaa reseptiä kierrättämällä ei pitkälle pötkitä. Tuleva Gears of War 4 pistääkin Horde-pakkaa mukavasti sekaisin.

Aiemmasta poiketen käytössä tulee olemaan viisi hahmoluokkaa, kukin omilla ominaisuuksillaan varustettuna. Sotilaan, tiedustelijan, tarkka-ampujan ja raskaan sotilaan lisäksi käytössä on insinööri, joka onkin hyvin keskeinen osa onnistunutta Horde-kokemusta. Insinööri voi nimittäin rakentaa Fabricator-esineen, joka tarvitaan, jotta kentälle voidaan rakentaa tykkitorneja ja ansoja.

Fabricator puolestaan vaatii energiaa, jota saadaan kerättyä kuolleilta vihollisilta. Tämä pakottaa pelaajat liikkumaan, jotta energia saadaan toimitettua insinöörin hyödynnettäväksi. Puolustusvoittoinen kykkiminen muuttuu siis pakotetuksi liikkumiseksi, mikä tekee pelistä entistä dynaamisempaa. Lisäksi Fabricatoria voidaan käyttää myös kesken kierroksen kuolleiden hahmojen herättämiseen, mikä lisää entisestään sen merkitystä.

Gears of War 4 julkaistaan lokakuun 11. päivä Xbox One -konsolille ja PC:lle. Sitä ennen Horde 3.0 -nimen saaneeseen pelimuotoon voi tutustua vaikkapa alta löytyvältä videolta.

Lähde: Destructoid

Lisätietoja: gearsofwar.com

Gears of War
Kaikki jutut aiheesta

Muropaketin uusimmat