Uusimmat

GTA-kehittäjän “todella massiivinen peli” saattaa sisältää jotain hyvin arveluttavaa

25.08.2022 19:22 Muropaketin toimitus

Everywhere-mysteeripelin kehittäjät ovat palkkaamassa henkilöitä asemiin, jotka liittyvät lohkoketjuteknologiaan. Asia herätti huomiota, ja yhtiö kertoi ryhtyvänsä tutkimaan lohkoketjuteknologiaa, eikä se välttämättä liity peliin millään tapaa

Everywhere-mysteeripelistä nähtiin äskettäin lyhyt traileri, joka ei vastannut kysymyksiin siitä, mistä pelissä on kyse. Peliä kehittää Build a Rock Boy -yhtiö, jonka perusti Rockstar Gamesilla työskennellyt Leslie Benzies. Benzies auttoi Grand Theft Auto -pelejä saavuttamaan korkean laadun, josta ne ovat tunnettuja. Lisäksi Benziesin sanotaan pelastaneen Red Dead Redemption -pelin julkaisun kovalta kohtalolta.

Build a Rocket Boy julkaisi työpaikkailmoituksia, joissa etsitään lohkoketjuteknologian ammattilaisia. Ilmoitukset herättivät laajaa huomiota, sillä lohkoketjuteknologia on etenkin pelialalla otettu huonosti vastaan. Build a Rocket Boy vastasi sitä koskevaan kritiikkiin sanomalla, että lohkoketjuteknologia ei liity Everywhere peliin. Asiasta kirjoittaa Comicbook-sivusto.

“Huomasimme, että työpaikkailmoituksemme sai aikaan keskustelua lohkoketjuteknologista. Haemme ilmoituksilla henkilöitä tutkimaan lohkoketjuteknologiaa, sillä tätä teknologiaa ei voi sivuuttaa vain sen takia, että kukaan muu ei ole keksinyt niihin ratkaisua. Everywhere kehitetään Unreal Engine 5 -pelimoottoria käyttäen, ei lohkoketjuteknologialla. Rakennamme täysin uuden pelimaailma, missä jokainen voi pelata, katsella, luoda, jakaa ja paljon muuta”, Build a Rocket Boy maalaili.

Everywhere on yhä salaperäinen, sillä siitä ei tiedetä juuri mitään. Pelistä on tulossa saataville jonkinlainen pelattava versio ensi vuonna.

LUE MYÖS: GTA-kehittäjä tekemässä todella massiivista peliä – uusi vuoto kertoo viimeinkin lisätietoja