Haastattelussa Resistance 3:n tekijät – mysteerejä jää vielä kerrottavaksi
Domen Tero Lehtiniemi matkasi taannoin Tukholmaan tutkaamaan Resistance 3 -peliä ja siinä sivussa haastattelemaan sen tekijöitä. Piinapenkkiin päätyivät pelisuunnittelija Cameron Christiania ja käsikirjoittaja Jon Paguettea.
Juttua lainaten:
Cameron Christian: Parikin asiaa. Kuuntelimme ehdottomasti fanien antamaa palautetta, ja suurin osa saamastamme negatiivisesta palautteesta liittyi asejärjestelmään. Resistance 2:ssa kerrallaan kannossa olevien aseiden määrä oli rajoitettu kahteen, mikä oli suuri muutos vanhasta ”asepyörästä” jossa kaikki mahdolliset aseet olivat kannossa. Pelaajat yksinkertaisesti pitivät tästä ratkaisusta enemmän, joten palautimme sen.
Mitä taas tulee terveysjärjestelmään, kyseessä on puhtaasti pelisuunnittelullinen ratkaisu. Kakkososan palautuva terveys pohjautui Nathan Halen chimera-tartuntaan joka antoi tälle yli-inhimillisiä voimia. Ensiapupaketteja vaativa terveysjärjestelmä taas sopii kolmoseen jo senkin vuoksi, ettei Capellilla ole Halen kaltaista etua asian suhteen. Armottomampi terveysjärjestelmä sopii paremmin myös kolmososan epätoivoisen henkiinjäämistaistelun tunnelmaan.
Lue koko haastattelu: Resistance 3 ja Insomniac Games – ”Pyrimme luomaan epätoivoisen selviytymistaistelun”
Lue myös
Far Cry 3 -haastattelu: onnistuuko paluu ykkösosan tunnelmiin?
From Dust – haastattelussa Another World -klassikon luojat
Red Orchestra 2 -haastattelu osat 1 ja 2: hulppeaa panssarisotaa, dynaaminen kampanja