Uusimmat

Halpa peli on suositumpi kuin kallis, kuka olisi arvannut?

11.08.2016 21:10 Miikka Lehtonen

Ubisoftin Rainbow Six: Siege oli jo kuolemassa pystyyn. Peli itsessään oli ihan asiallinen, mutta sen rahoitusmalli oli aivan täyttä tuubaa. Kovasti free to play -peliltä mekaniikkojensa puolesta tuntuvaa peliä myytiin täyteen hintaan, ja pelaajat eivät ostaneet. Mutta sitten…

Rainbow Six: Siege on toivottavasti se peli, joka saa vihdoin Ubisoftin tajuamaan ja uskomaan, että free to play -henkiset grindausmekaniikat ja 69 euron hintalappu eivät sovi samaan pakettiin. Juuri näillä eväillä maailmalle lyöty Rainbow Six: Siege kun oli kuolemassa jo pystyyn pelaajapulan takia. Moni kyllä ihan piti pelistä, mutta ei ollut valmis hyppäämään mukaan näillä taloudellisilla ehdoilla.

Kesän aikana Ubisoft sitten julkaisi pelistä 15 euron hintaisen Starter Editionin, joka sisälsi neljä pelin 16 sankarista ja kaikki pelitilat. Muita sitten avattiin grindaamalla pelin sisäistä valuuttaa. Siinä sivussa Ubisoft aloitti aktiiviset bännikampanjat huijareiden savustamiseksi ulos pelistä. Yhdistettynä sisältöpäivityksiin ja pelin tukemiseen temput ovat toimineet: pelaajia on nyt enemmän kuin pelin julkaisun yhteydessä. Päivittäin pelaavien määrä on noussut 40% aiempaan verrattuna ja pelistä löytyy seuraa jo aika hyvin.

Sopii toivoa että nämä läksyt pidetään mielessä jatkossakin, sillä jos pelimekaniikat ja hintalappu sovitetaan jatkossa yhteen jo peliä julkaistaessa, ehkä niitä pelaajia ei tarvitse odotella vajaata vuotta?

Lähde: IGN