Haluatko huutaa vihollisesi hautaan? Tämä on peli sinulle!
Kuten moni jo tietänee, viime viikonloppuna eri puolilla maailmaa järjestettiin Game Jam -tapahtumia, joiden ideana oli yksinkertaisesti kehittää peli ideasta valmiiksi teokseksi 48 tunnin aikana. Mukaan mahtui erikoisia viritelmiä ja omaperäisiä ideoita, mutta harvassa pelissä huudettiin vihollisia hengiltä.
Äänen käyttö voiman mittarina ei toki ole uusi idea, sillä esimerkiksi suomalainen tAAt loisti pari vuotta sitten Assemblyn Game Dev -kilpailussa autopelillä, jossa autoon potkittiin vauhtia päristämällä mikrofoniin. Väkivalta on silti väkivaltaa! ”Pelin piti aluksi käsitellä äänen korkeutta ja väriä, mutta lopulta siinä sitten vain huudettiin kaikille”, kertoo pelin tekijä. En valita!
Kuulostaako hyvältä? Niin minustakin! Usvaisen GNILLEYn voi imutella alla sijaitsevasta linkistä! Ja nyt kun asiasta kerran on puhe, muistutan että Suomessakin järjestettiin virallisia Game Jam -tapahtumia ja lisäksi epävirallisemmin jammailtiin esimerkiksi täällä Turussa.
Linkki: GNILLEY
Lisää aiheesta
Vuoden 2008 parhaat indiepelit on valittu
Suomalainen roolipeli Driftmoon pääsi pelikilpailun finaaliin
AaaaaAAaaaAAA ja muut indiekisan finalistit