Uusimmat

Halusin tehdä vain hyvän pelin – ja suuret muinaiset söivät minut

17.12.2009 10:49 Jukka O. Kauppinen

Olemme muutaman kerran uutisoineet pelintekijöiden karuista tarinoista pelialan karvaammasta puolesta, mutta käsikirjoittaja Jhonen Vasquez tempoo tällä erää voiton kolumnillaan. Pelisuunnittelun, käsikirjoitustyön, viihdemaailman ja pelibisneksen oivasti yhteen kertomukseen yhdistävä kolumni on karurealismin ohella myös suorastaan putoiluttavaa kamaa.

Kuten eräs ilmeisesti vähintään puoliksi todellisuuteen perustuva kohtaaminen:

”Te siis teette hommia Pandemicilla ja haluaisitte siinä sivussa tehdä projekteja, joita oikeasti pidätte? Että hommat on ok, niin kauan kuin teillä on päivätyönne, joka pitää taloutenne kunnossa, vaikka pää räjähtääkin? Ok! Tehdään homma!”

”Ja sitten seuraavana päivänä suuret muinaiset nousevat merestä ja nielaisevat Pandemicin.”

Samalla juttu surettaa siksi, että se kertoo niin kovin osuvasti totuuden viihdemaailmasta yleensäkin: hyvästä ei yleensä haluta maksaa, vaan mieluummin halutaan halvalla sekundaa. Mikä pätee myös mediaan.

Kannattaa lukea, ei vähiten kuvatekstien takia:

Lue myös

Arvostelu: James Cameron’s Avatar: The Game (PC, PS3, Xbox 360)

Forgotten Sandsissa etsitään taikahiekkaa

Interplay nujersi Bethesdan Fallout-käräjillä

Vuoden 2009 parhaat pelit -äänestys – nimeä ehdokkaat!

Muropaketin uusimmat