Heroes of the Stormin ryhmänmuodostus laitettiin remonttiin
Blizzard on firma, jonka tuotoksia leimaa korkea laatu ja viimeistelyn taso. Tämä pätee myös Blizzardin näkemykseen MOBA-genrestä, Heroes of the Stormiin. Niin hyvä peli kuin Heroes of the Storm onkin, ei sekään silti ole ongelmaton. Esimerkiksi pelikokemuksen kannalta hyvinkin oleellinen osa-alue, ryhmänmuodostusmekaniikka, on osoittautunut haastavaksi.
Pelin ohjaaja Dustin Browder kertoi BlizzCon-messuilla, että uusi ryhmänmuodostuslogiikka on työn alla ja valmistuukin vielä ennen vuoden loppua. Hearts of the Stormin alkuperäinen ryhmänmuodostuslogiikka kopioitiin StarCraft 2:sta. Koska pelit ovat varsin erilaisia, ei toisessa toimiva järjestelmä luonnollisestikaan sopinut toiseen yhtä hyvin.
Vanha järjestelmä keskittyi ensisijaisesti käynnistämään matsit mahdollisimman nopeasti. Uudessa järjestelmässä kiinnitetään enemmän huomiota matsien laatuun. Samantasoisia pelaajia pyritään saattamaan yhteen tehokkaammin, jotta matsit tuntuvat mielekkäämmiltä. Uutta järjestelmää on jo simuloitu aidosta pelijärjestelmästä kerätyllä datalla ja tulokset ovat osoittautuneet lupaaviksi. Samoihin matseihin päätyy kokemustasoissa mitattuna toisiaan lähempänä olevia pelaajia ja eri roolienkin välinen tasapaino säilyy paremmin.
Lähde: Polygon
Lisätietoja: Hearts of the Storm –kotisivu
Lisää aiheesta
Heroes of the Stormin uusi hahmo ahdistanee pitkän linjan WoWittajia
Hyvää munkkia koko rahalla: Heroes of the Storm laajenee urakalla
Blizzard bännäsi pinon Heroes of the Storm -huijareita, tuloksena yllättäen nettiwhineä