Uusimmat

Höyrypunkkiräiskintää – arvostelussa Code Name: S.T.E.A.M

04.06.2015 10:00 Jukka O. Kauppinen

Mikael Miilumäki tykkää kun asioissa on höyryä. Sitä voi käyttää vaikka lentämiseen! Tai ammuskeluun! Ja kaikkeen muuhun siistiin!

Code Name: S.T.E.A.M. ei viskaa pelaajaa tekemään taktisia päätöksiä lintuperspektiiviin, vaan taktiset päätökset tehdään suoraan kentällä. Pelaaminen hoituu kolmannesta persoonasta, mutta ydin on silti lähempänä vuoropohjaista strategiaa, kuin räiskintää. Jokainen toiminto, kuten ammuskelu ja liikkuminen, kuluttavat höyryä. Kun varannot on kulutettu loppuun, jää pelihahmo kököttämään paikalleen, mutta ei välttämättä avuttomaksi!

Pelaajan vuoron päättyessä kannattaa höyryä säästellä varastoon, sillä vihollisen vuoron aikana hahmot voivat räiskiä näkökenttään sattuvia alieneita. Ulkoavaruuden villit valloittavat painavat päälle kuin yleinen syyttäjä, joten tätä ei sovi unohtaa.

Idea on varsin hauska, mutta ei täysin toimiva. Paikoin on vaikea hahmottaa miten pitkälle viholliset oikein näkevät. Samaten myös omien joukkojen taistelukyvyssä on paikoin pientä epäselvyyttä, kun kivääri ei laula silloin kun sitä eniten kaivataan.

Lue koko arvostelu: Code Name: S.T.E.A.M (3DS)

Lisää aiheesta

Advance Wars: Dark Conflict (DS) 

Advance Wars: Dark Conflict (DS) 

Dr Mario & Puzzle League (GBA) 

Fire Emblem Awakening (3DS) 

Fire Emblem: Shadow Dragon (DS) 

Paper Mario: Sticker Star (3DS) 

Super Paper Mario (Wii)