Uusimmat

Ideasta hittipeliksi kolmessa kuukaudessa

07.10.2011 11:56 Jouni Mäki-Panula

App Storessa suosituksi nousseen Crimson: Steam Piratesin tekemiseen kului vain kolmisen kuukautta. Crimson: Steam Pirates on Harebrained Schemesin esikoistuotanto, jonka Bungie Aerospace julkaisi iPadille syyskuun alussa. Peli toteutettiin vain 12 viikossa, eikä kehitystiimissäkään ollut enimmillään kuin seitsemän henkilöä.

Harebrained Schemesin kertoo vauhdin löytyneen kolmesta tekijästä. Studiolla oli selkeä ja vahva visio pelistä, joten minkäänlaista arpomista ei esiintynyt. Myös sovelluskehittäjät ja artistit olivat kokeneita ammattilaisia. Lisäksi 99 prosenttia pelistä rakennettiin avoimessa Moai-pelikehitysympäristössä Lua-skriptikieltä käyttäen.

Lopputuloksena projekti eteni minimaalisen kehitystiimin voimin valmiiksi aikataulun puitteissa. Lopputuote ei puolestaan ollut vähempää kuin hitti. Esimerkki paljastaakin, miten kepeää laadukkaiden tuotantojen tekeminen on mobiilialustoille, kun verrataan AAA-luokan PC- ja konsolituotantoihin, joissa kolme vuottakaan ei ole välttämättä pitkä kehitysurakka.

Lähde: How Crimson: Steam Pirates (#1 game on iPad) Was Built in just 12 Weeks.

Lisätietoja:  Crimson: Steam Pirates

Lue myös

Combat Wings: The Great Battles of World War II -ensikosketus

Onko FIFA 12 vain perinteinen vuosipäivitys? Lue arvostelu!

PC:n Red Dead Redemption erittäin epätodennäköinen

PC-Ragen tasapainotin päättää asetukset puolestasi – väärin