Indiehitti Spelunkyn tarina tekijän itsensä kertomana – hyvä kirja avaa pelinteon saloja!
Derek Yu on hieno kaveri. Hän on muun muassa tehnyt yhden tämän vuosikymmenen mainioimmista indiepeleistä, ja nyt hän on tehnyt kirjan sen luomisesta. Nyt Eric Hartin kertoo meille Spelunky-kirjasta:
Pelin kehityksen vaiheet käydään läpi juurta jaksain. Mukana on esimerkiksi pätkiä koodista ja mielipiteitä yksittäisistä netissä käydyistä keskusteluista pelin ympärillä.
Mies kertoo myös pahimmista mokistaan. Näissäkin saatetaan pulahtaa koodiin. Hyvänä esimerkkinä tästä on kirjan kertoma tarina Jonathan Blowista, joka antoi Yu:lle Braidin lähdekoodin Xbox 360 -version kehittämistä varten. Lopulta Blown koodia oli sen verran vaikea lukea, että Yu tiimeineen päätti tehdä moottorin täysin alusta.
Lue koko artikkeli: Spelunky – indieklassikon syntyhistoria pelintekijän omin sanoin [kirja]
Lue arvostelu: Spelunky (PSV)
Lue arvostelu:Spelunky (Xbox 360)
Lue juttu: Toimituksen suosikkipelit 2012: Eric
Lisää aiheesta
Amigan pelihistoria upeassa grafiikkateoksessa [kirja]
Bible Adventures – matkailua pelibisneksen raamatullisella kulmalla [kirja]
Metal Gear Solid – poikkeuksellinen kirja poikkeuksellisesta pelistä [kirja]
Seksiä, huumeita ja game överit
Sen toisen suositun kasibittisen mikron pelihistoriikki upeana grafiikkakirjana
Suuret seikkailupelit – rakkaudella rakkaista peleistä [kirja]