Itsenäistä DayZ:aa on turha odottaa ennen kesää
Hurjan suosion kerännyt DayZ-modi oli yksi viime vuoden iloisimmista peliyllätyksistä. DayZ poiki suunnitelman itsenäisestä pelistä, jonka piti alun perin ilmestyä jo ennen joulua. Kuten suunnitelmille niin usein käy, tästä aikataulusta livettiin eikä peliä ole odotettavissa vielä hetkeen.
Pelin kehittäjä Dean Hall kertoo, että peli käy läpi sisäisen katselmoinnin kesäkuussa. Laajamittainen alphatestaus alkaa vasta sen jälkeen, kun studion sisällä ollaan tyytyväisiä pelin tilaan. Ennen kesäkuuta on siis turha odottaa minkäänlaista julkaisua.
DayZ ei silti suinkaan ole niin sanotusti levällään. Peli olisi periaatteessa jo valmis alphatestivaiheeseen, mutta tiimi tahtoo viimeistellä pelin palvelinarkkitehtuurin ennen laajempaa julkaisua. Tällä hetkellä DayZ:aa testataan 25 hengen voimin ja tarkoitus olisi laajentaa testaajamäärää muutamaan sataan ennen virallisen alphatestin alkua.
Dean Hall pohdiskelee myös julkaisumallia, jossa peliä myytäisiin Kickstarteria muistuttavalla mallilla. Rahaa vastaan pääsisi osallistumaan jo alphatestivaiheeseen ja muhkeammasta panostuksesta palkittaisiin lisäbonuksilla. Tässä vaiheessa kannattaa muistaa, että Dean Hall aikoi alun perin julkaista DayZ:n Minecraftista tutulla maksumallilla, jotentämänhetkisiinkin kommentteihin kannattanee suhtautua toistaiseksi lähinnä ajatusleikkeinä.
Lähde: Joystiq
Lisää aiheesta
Itsenäisen DayZ:n julkaisupäivästä ei vieläkään mitään tietoa
Myöhästynyt DayZ ilmestyy vasta, kun pelin tekniset ongelmat on korjattu
Itsenäinen DayZ on moottoriltaan MMO-henkinen ja käyttää Steamworksia