Jälkipääsiäishupistelua: miten pelitalot v*tt*ilevat piraateille

26.04.2011 14:05 Jukka O. Kauppinen

Pitkän pääsiäisen jälkeen ja Sony/Nintendon vakavampien uutisten jälkeen on hyvä ottaa välillä vähän kevyemminkin. Ja nautiskella vaikkapa Cracked-huumorilehden arkistojen antimista.

Cracked kertoo kuudesta pelistä, joissa pelin sisään piilotettu suojaus haistelee onko pelattu versio laillinen vai piraattiversio. Ja voi pojat, että kaikenlaista hullua tapahtuukin, jos peli haistaa olevansa warezia.

Esimerkiksi Arkham Asylum -pelissä Batman ei osaa lainkaan lentää viittansa avulla, mikä sai monen piiraattipoitsun kyyneliin. Entä kuinka Lucasartsin Zak McKracken läksytti piraatteja?

Huiman tyly veto löytyy Nintendon SNESille julkaisemasta Earthbound-roolipelistä, jonka piraattiversio lämii ruudulle paljon tavallista enemmän vihollisia ja nostaa vaikeustasoa muutenkin. Ja jos joku onnistuu silti pääsemään pelin lopputaisteluun saakka, peli jumiutuu ja tuhoaa kaikki tallennetut tiedostot. Ai jai sitä tuskaa.

Lue juttu: Cracked, 6 Hilarious Ways Game Designers Are Screwing With Pirates

Lue myös

C-64. Nainen. Imhotep. Mutta mitä ihmettä?

Hitler ei halua ajaa loltraktorilla :(

Japanilaisia hemmotellaan 3DS-tissininjoilla

PWN3D – realistisin räiskintäpeli, ikinä?