Jo alkuperäisen Halo: Combat Evolvedin piti olla avoimen maailman räiskintä

04.01.2022 19:51 | Muropaketin toimitus

Halo: Combat Evolvedin taiteellisena johtajana toimineen Marcus Lehdon mukaan pelistä oltaisiin haluttu tehdä avoimen maailman räiskintä.

Alkuperäisessä visiossa Halo: Combat Evolved olisi ollut kokonaisuudessaan avoimempi, mutta harmillisesti Xboxin suorituskyvyn rajoitteet tulivat tilanteessa vastaan.

Siitä syystä lopullisen pelijulkaisun avoimuus rajoittui lähinnä neljänteen ”The Silent Cartographer”-tasoon, jossa seikkailaan pienellä saarella. Saarella pelaajan tavoitteena on löytää salainen karttahuone. Taso keräsikin ilmestymisvuonnaan 2001 paljon kehuja.

Halo-sarjan uusin tulokas, Infinite, on sen sijaan jo puhdasverisempi avoimen maailman peli. Muropaketin testissä peli osoittautui ehdottomasti pelaamisen arvoiseksi.

LUE MYÖS: Arvostelu | Halo Infinite on se uusi tuleminen, jota pelisarja on kaivannut