Kahdeksan vuoden ajan järjestetty hyväntekeväisyysturnaus kompastui Haloon

17.03.2016 22:30 | Jukka O. Kauppinen

Yhdysvalloissa on järjestetty jo kahdeksan vuoden ajan Gamers for Giving -tapahtuma, jonne pelaajat saapuvat mättämään yhdessä lanipelejä ja keräämään rahaa hyväntekeväisyyteen. Halo-räiskeet ovat olleet tärkeä osa turnaustarjontaa tapahtuman koko historian ajan, vaan eipä vain tänä vuonna.

Tapahtumajärjestäjät näet ilmoittivat onnettomina, että Halo 5 Guardians -turnaus on jouduttu peruuttamaan teknisten ongelmien takia. Peli ei näet kerta kaikkiaan suostunut toimimaan luotettavasti lähiverkkoympäristössä, vaikka järjestelmät oli jo testattu toimiviksi ennen tapahtumaa.

Mutta kuten niin usein ennenkin, kun systeemit siirrettiin niin sanotusti tuotantoon, jotain tapahtui ja Halo 5 ei vain tykännyt tapahtuman verkkomeiningistä, ei vaikka tapahtuman tekniikkatiimi yritti kaikkensa, jopa suoraan peli tehnyttä 343 Industriesia konsultoiden.

Halo 5 matchmaking-systeemi vain jökkäsi lähiverkkoympäristössä, ja turnaus oli pakko peruuttaa.

Arvelujen mukaan Halonpeluu kaatui aiemmin havaitsemattomaan bugiin, joka oli hiipinyt koodiin pelin viimeisimmässä päivityksessä. Gamers for Giving oli ensimmäinen Halo-turnaus päivityksen julkaisun jälkeen.

Tapahtuman muut turnaukset pelattiin normaalisti. Matseja pelattiin muun muassa peleissä Rocket League, Super Smash Bros, Hearthstone ja Call of Duty.

Lähteet: Halo Tournament UpdateFinal thoughts on Halo

Muropaketin uusimmat