Uusimmat

Kehittäjä paljasti, miten Diablo 4 ottaa roolipelaajat paremmin huomioon

02.04.2023 20:09 Muropaketin toimitus

Blizzardin tehtäväsuunnittelija on paljastanut toimintaroolipelin roolipelimäisemmän otteen.

Studion tehtäväsuunnittelija Harrison Pink on paljastanut pienen esimerkin, kuinka Diablo 4 huomioi pelaajat ja luo sitä kautta paremman roolipelielämyksen.

Pink nostaa esille betassakin nähdyn kohtauksen, jossa pelaajat saapuvat ensimmäistä kertaa Kyovashadiin. Ennen kuin heitä päästetään kuitenkaan kaupunkiin, näiden täytyy suorittaa puhdistautumisriitti portilla ja valita, minkä synneistään aikoo sielustaan puhdistaa.

Kehittäjän mukaan tämän kohtauksen tarkoituksena on paitsi antaa aikaa pelaajan matkassa kulkevalle henkilölle hoitaa omat tehtävänsä kaupungissa, mutta samalla kohtaus esittelee yhden kaupungin suurimmista uskonnoista. Pinkin mukaan kehittäjät halusivatkin, että pelaajat tiedostaisivat olevansa osa isompaa kokonaisuutta, johon kuuluu myös muiden ihmisten kulttuuri ja yhteiskunta.

Samalla peli peilaa myös pelaajan valitsemaa ratkaisua, sillä palattuaan takaisin kumppanin luokse, tämä kommentoi juuri pelaajan valitsemaa syntiä. Pinkin mukaan tällä haluttiin tuoda paitsi kumppanin tarkkaavaisuus esille, myös antaa pelaajalle hieman telltalemaista kokemusta tekojensa merkityksestä.

Lue myös: Ensituntumat Diablo 4:n beta povaa upeaa peliä, johon uppoaa vielä satoja tunteja