Kehittäjä uskoo The Crewn julkaisun onnistumiseen
Tämä vuosi ollut ollut monen ison pelijulkaisun näkökulmasta vaikea. Erityisesti verkkopeliin panostaneet pelikokemukset ovat kompastelleet palvelinongelmien alla, mutta muillakin on ollut tukalaa. Viimeisimpänä esimerkkinä tästä voimme muistaa vaikkapa Ubisoftin Assassin’s Creed: Unityn.
Vaikka Unityn julkaisu meni pahasti penkin alle, niin ikään Ubisoftin julkaiseman The Crew -ajopelin kehittäjät ovat luottavaisia oman teoksensa onnistumisen suhteen. Tämä siitä huolimatta, että The Crew nojaa hyvinkin vahvasti verkko-ominaisuuksiin, juuri siihen osa-alueeseen, johon moni peli on kompastunut.
Pelin pääsuunnittelija Serkan Hasan kertoo, että The Crew hyötyy pitkästä betaohjelmasta, jonka aikana palvelininfrastruktuuri on saatu viilattua viimeisen päälle toimivaksi. Palvelinten pitäisi kestää helposti tuhansien ja taas tuhansien yhtäaikaisten pelaajien kuorman samanaikaisesti.
Nyt kun itse pelistä vielä tulisi hyvä. Domen ennakko kun ainakin jätti mieleen odotuksen tunteen sijaan enemmän epäilyksiä ja pelkoja.
Lähde: The Market for Computer and Video Games
Lisää aiheesta
Ubisoftin ajopeli The Crew saa vielä avoimen betatestin