Kehittäjä: virtuaalitodellisuus on kuin paluu menneisyyteen
Virtuaalitodellisuus on uusinta uutta, surffaamista teknologian uusimmilla aallonharjoilla. Samanaikaisesti kehittäjät joutuvat kohtaamaan myös haasteita, joista kaikki eivät ole aivan ennen kokemattomia. Minigolfpeli Cloudlandsiä kehittävän Futuretownin teknologiajohtaja Justin Liebregts kertoo, että virtuaalitodellisuuskehittäjät painivat samojen ongelmien kanssa kuin esimerkiksi N64-konsolin aikoina.
Virtuaalitodellisuus vaatii paljon graafista suorituskykyä toimiakseen sulavasti. Tökkimisen vaikutukset kokemukseen ovat helposti dramaattisempia kuin tavallisella ruudulla pyörivässä pelissä, mutta samanaikaisesti kokemus pitäisi pystyä piirtämään yhtä aikaa kahdelle ruudulle. Kehittäjät joutuvatkin painimaan jatkuvasti muisti- ja laskentatehorajoitteiden kanssa. Tämä aiheuttaa haasteita niin ohjelmoijille kuin graafikoillekin.
Virtuaalitodellisuuspelien markkinointi voi myös olla haastavaa. Kuinka esität esimerkiksi YouTube-videon avulla uusia ominaisuuksia tai aitoa virtuaalitodellisuusgrafiikkaa, kun käytössä on vain perinteinen liikkuva kuva? Virtuaalitodellisuuskokemuksia markkinoidessa yhdistelläänkin usein elävää kuvaa ja tietokonegrafiikkaa, jotta saadaan luotua illuusio todellisesta virtuaalitodellisuudesta.
Lähde: Develop
Lisätietoja: futuretown.io/portfolio/cloudlands-vr-minigolf
Lisää aiheesta
Virtuaalitodellisuusennusteet syöksykierteessä – putosivat jälleen