Uusimmat

Kehittäjät: Tolkuttoman raaka Agony tulee turruttamaan pelaajan, jotta se voisi käsitellä jotain uutta

06.05.2017 21:35 Muropaketin toimitus

Agonyn kehittäjät kertovat, että Helvettiin sijoittuva peli pyrkii menemään pelkkää raakuudella säikyttelyä pidemmälle.

Kuten maaliskuussa ilmestynyt traileri osoitti, on Madmind Studion kehittämä Agony melko varmasti kaikkien aikojen raaimpia pelejä. Helvettiin sijoittuva toiminta- ja seikkailupeli sisältää trailereiden perusteella niin rutkasti verta, gorea ja alastomuutta, että siihen luulisi lopulta turtuvan. Tuoreen haastattelun mukaan juuri tämä onkin kehittäjien tavoitteena.

”Pelin ensimmäinen tunti pakottaa pelaajan kävelemään ympäri ruumiis- ja luukasojen, ja alkujärkytyksen jälkeen se ei enää tee vaikutusta”, kuvailee Madmindin toimitusjohtaja Tomek Dutkiewicz GamesRadarin mukaan.

”Kesyttämällä pelaajan äärimmäisellä annoksella gorea voimme esitellä uusia aiheita, jotka eivät perustu siihen, että kaikkialla on ruumiita.”

Agony sijoittuu nimellisesti Helvettiin, mutta kehittäjät korostavat, että kyse ei ole vain kristillisestä manalasta.

”Agony viittaa moniin uskontoihin ja uskomusjärjestelmiin, eikä keskity vain yhteen tiettyyn”, Dutkiewicz kuvailee.

Vaikka Agonysta on nähty veristä ja raakaa kuvastoa, on tämä kehittäjien mukaan vain osa pelin sisällöstä. Dutkiewicz toteaakin, että ”tähän mennessä olette nähneet vasta alkua”.

Agonyn kehitykseen siirtyminen oli Dutkiewiczin mukaan erikoista, ja kehittäjillä kesti muutama viikkoa tottua raakaan kuvastoon. Tottumisesta oli toimitusjohtajan mukaan kuitenkin hyötyä, sillä se mahdollisti aiheen syvällisemmän käsittelyn.

”Gore ja tabut lakkasivat inhottamasta tai pelottamasta”, kuvailee Dutkiewicz kehityksen etenemistä. ”Tämä antoi meille mahdollisuuden murtaa rajoja ja edetä aiheisiin, jotka monet ihmiset mieluiten unohtavat.”

Agonya kehitetään PC:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle. Pelin on yhä määrä ilmestyä vielä ennen vuoden puoliväliä, mutta sen julkaisupäivää ei ole ilmoitettu.

Agony
Kaikki jutut aiheesta