Ken Levine kertoo, miksi hän ei tehnyt Bioshock 2:ta
Kuten eilen uutisoimme, Ken Levine palaa parin vuoden tauon jälkeen Bioshockin pariin. Irrational Games paljasti pitkän salaisuuden jälkeen, että heidän mystinen Project Icaruksensa oli 1900-luvun alkuun sijoittuva Bioshock-peli, jossa seikkaillaan lentävässä Columbian kaupungissa. Mutta Bioshock 2:n teki toinen tiimi. Miksi, Ken Levine?
Ken Levine puheli Eurogamerin toimittajien kanssa vanhoista ja uudemmista peleistään. Haastattelu alkoi kuumalla Bioshock 2 -kysymyksellä. Alkuperäinen peli oli huisi hitti, mutta kakkososa meni toiselle tiimille. Miksi näin?
”Minulle ja tiimilleni kysymys oli siitä, että emme halunneet toistaa itseämme. Jos katsot vaikka Alienia ja Aliensia, siinä on kaksi ihan erilaista tarinaa: toinen on kummitustalo-elokuva ja toinen puhdasta toimintaa.” Niinpä Bioshock 2 sitten meni toiselle tiimille.
”Emme tehneet Bioshock 2:ta, koska julkaisija ymmärrettävästi halusi toisen pelin, joka sijoittui samaan aikaan ja Raptureen, mutta me olimme mielestämme sanoneet kaiken sanottavamme Rapturesta ja sen ympäristöstä ja tunnelmista. Halusimme peläyttää ihmisiltä pahat pöksyyn ja järkyttää heitä, mutta emme keksineet enää mitään uusia keinoja sen tekemiseen.”
Ken Levine kuitenkin piti Bioshock 2:sta. ”Tiimi oli todella taitava ja minun mielestäni peli teki sen, mitä sen pitkin: se toi Rapturen tarinan päätökseensä.”
Levine tiimeineen itse suuntaa seuraavaksi taivaalle, mutta ei vielä pariin vuoteen: Bioshock Infinite ilmestyy vasta vuonna 2012. Kun muistamme, miten paljon alkuperäinen Bioshock muuttui kehityksensä aikana, Infinite voi myös kokea vielä melko raflaavia muutoksia. Odotellaan ja katsellaan.
Lähde: Eurogamer
Lisää aiheesta
Irrational Games tekee uuden Bioshockin!
Lue myös
Steamissa reipas ale QuakeConin kunniaksi
Arvostelu: Castlevania: Harmony of Despair (Xbox 360)