Uusimmat

Kirjailija Neal Stephensonin realistinen miekkailupeli hyllytettiin

20.09.2014 12:00 Juho Anttila

Jotkut ideat näyttävät paperilla paremmilta kuin todellisuudessa. Kirjailija Neal Stephensonin realistisesta miekkailupelistä Clang näyttää tulleen esimerkki juuri tällaisesta. Clangin piti olla liikeohjausta hyödyntävä, historiallisesti tarkka kuvaus miekkailusta. Nyt alun perin yli 500 000 dollaria Kickstarterissa kerännyt peli on hyllytetty lopullisesti.

Pelin kehitys on ollut tosiasiassa jäissä jo vuoden päivät. Stephensonin mukaan vuosi sitten julkaistu ja Kickstarter-sijoittajille toimitettu prototyyppi oli teknisesti innovatiivinen. Harmi kyllä sitä ei ollut kovin hauska pelata. Stephenson pohtii, että osasyy oli miehen itsensä liiallinen keskittyminen historialliseen tarkkuuteen pelikokemuksen viihdyttävyyden kustannuksella.

Stephenson on viimeisen vuoden ajan yrittänyt etsiä keinoja saada Clangia vietyä eteenpäin. Lisärahoitusta ei kuitenkaan ole herunut, joten mies on nyt joutunut tekemään kovan päätöksen ja peruuttamaan pelin kokonaan. Pettyneimmät Kickstarter-rahoittajat ovat jo saaneet rahansa takaisin, mutta valtaosa 526 125:n dollarin sijoituksista on uponnut pelin kehitykseen ja sitä kautta menetetty iäksi.

Lähde: The Market for Computer and Video Games

Lisää aiheesta

Neal Stephenson tahtoo realismia pelimiekkailuun

Legendaarinen venäläisoutous tulee uudelleen Kickstarterin avulla

Klassisen kauhupelin uusversio kompasteli Kickstarterissa eikä muutenkaan kiinnosta