Uusimmat

Kuinka Destroy All Humans! syntyi

13.02.2009 16:50 Janne Rautiainen

Nykyisin Harmonixilla vaikuttava Dan Teasdale kaiveli vanhoja sähköpostejaan ja löysi mielenkiintoista ajatustenvaihtoa nyttemmin suljetun Pandemicin Australian osaston suunnittelijoiden välillä.

Studion pääsuunnittelija Matt Harding päästi alussa ilmoille leppoisan ideanpoikasen lentävällä lautasella karjan ja punaniskojen kaappaamisesta. Ideaa tästä harmaiden harrastuksesta palloteltiin, kunnes se muuttui konseptiksi kaaoksen aiheuttamisesta maapallolla alienin voimin.

Lopulta konsepti muovautui Destroy All Humans! -peliksi.

Teasdale toteaa tämän viestittelyn olevan hyvä esimerkki siitä miten hyvä projektinjohtaja pystyy palauttamaan älyttömyyksiin suistuneet ideat takaisin oikeille raiteille ja luomaan niistä toteuttamiskelpoisen peliprojektin.

Lähde: The genesis of Destroy All Humans!

Lue myös

Ennakko: Race Pro (360)

EU tutkii: videopelit hyväksi, myös lapsille

Huhupartio: Sega kuoppasi Aliens-roolipelin, Obsidianin tulevaisuus vaakalaudalla?

Konami iskee hampaansa Saw-kauhuleffoihin

Sony lupaa PSP:n lähtevän uuteen nousuun