Uusimmat

L.A. Noiren tuottaja puhuu avoimesti pelinsä onnistumisista ja epäonnistumisista

15.11.2011 16:00 Miikka Lehtonen

Reilun puolen vuoden takainen L.A. Noire tulee jäämään historian kirjoihin ristiriitaisena pelinä. Ei vain sisältönsä puolesta, vaan myös koko elinkaarensa kautta tarkasteltuna. Peli, joka näennäisesti ensin loi Team Bondin ja sitten rikkoi sen palasiksi. Paljosta on syytetty pelin tuottajaa, joka on tähän saakka ollut hiljaa. Vaan ei enää.

Jos L.A. Noire on ristiriitainen peli, niin on myös mies sen takana. Brendan McNamaraa pidetään monissa piireissä Saatanan apupoikana. Miehenä, joka ruumiillistaa monia pelikehityksen huonoimmista puolista. Mutta totuus on harvoin näin yksinkertainen. Ei välttämättä nytkään.

Eurogamer-pelisaitin toimittajat istahtivat tekemään kunnon haastattelun Team Bondin entisen nokkamiehen kanssa ja puhumaan rehellisesti niin pelin onnistumisista kuin epäonnistumisista. Tiesitkö esimerkiksi, että närää aiheuttaneen dialogisysteemin vaihtoehdot eivät olleet alkujaan kömpelöt ”Truth, Doubt ja Lie”, vaan miltei projektin loppupuolelle saakka paljon kuvaavammat houkuttele, pakota ja syytä?

Entä tiesitkö, että Brendan McNamaran mielestä lopullisesta pelistä tuli aivan liian helppo ja suoraviivainen kokemus? Miten ja miksi? No, sitä en tässä spoilaa. Lukekaa haastattelu — ja todellakin lukekaa se. Erinomaista settiä.

Lähde: Eurogamer

Lue myös

PETA veti itkupotkuraivarit Super Mariosta

Alan Wake Returns – tässäkö Remedyn seuraava peli?

Battlefield-huijareille koitti bännipäivä

Skyrimin nakumodia ei tarvinnut kauaa odotella