Liikaa rahaa, liikaa Rockstar-habaa, siinäkö Realtime Worlsin konkurssin syy?
Aikoinaan DMA Design/Rockstar Gamesin perustajiin ja GTA-sarjan luojiin kuuluneen Dave Jonesin uusi pelitalo, Realtime Worlds, oli matkalla tähtiin, uudeksi pelialan megastaraksi. Firman oli helppo saada rahaa megasankokaupalla, kun eihän näin kovalla tiimillä homma voi kusta. Eihän?
No, kusihan se. Eräs entinen Realtime Worldsin pelikehittäjä kertoo, että firmalla oli loppujen lopuksi jopa liian itsevarma asenne. ”When it is done” vallitsi ja tiemmä noin 105 miljoonaa dollaria paloi siinä sivussa. Lopputulos oli APB, All Points Bulletin, reipas nettiräiskintä, joka ei kuitenkaan valloittanut pelaajakansan mieliä.
Siinä sivussa firma työsti myös sosiaalisiin medioihin suuntautuvaa Project MyWorld -peliä, jonka viimeistelyyn ei kuitenkaan enää riittänytkään rahaa, kun APB:n aikataulut venyivät ja venyivät.
”Pelaamisen hauskuus ei tuntunut olevan missään vaiheessa tärkeää. Projektipäälliköt vain kuljeskelivat ympäriinsä pienten muistivihkojensa kanssa, totesivat ’ok, tämä on valmis’ ja siirryimme sitten seuraavaan asiaan. Kukaan ei välittänyt missään vaiheessa siitä, että olimmeko tehneet jotain hauskaa vai emme.”
Lähde: Ex-Staffer: Abundance of Start-Up Money Made Realtime Worlds Complacent
Lisää aiheesta
All Points Bulletin (APB) (PC)
Onko APB-pelistä selviytyjäksi?
Lue myös
Arvostelu: Mafia II (PC, PS3, Xbox 360)
Brittilehti järkyttyi: poika pelaa Xboxilla EIKÄ KÄY SUIHKUSSA!