Liiketunnistus sopii tanssipeleihin – mutta sopiiko se Rock Bandiin?

21.11.2011 23:00 Jukka O. Kauppinen

Musiikkipelien tulevaisuus on tällä hetkellä hämärän peitossa, sillä koko tämä tuoreenpuoleinen peligenre on kokenut lyhyessä ajassa uskomattoman nousun ja vielä hurjemman romahduksen. Mutta millainen on genre viiden vuoden kuluttua? Entä mikä on Harmonixin suhde liiketunnistukseen musapeleissä?

”Koko musiikkipeliala on kehittynyt valtavan nopeasti siitä, kun juttu syntyi vuosina 2005-2006. Juuri nyt on tosi vaikea sanoa missä menemme viiden vuoden päästä. Harmonixilla yritämme kovasti innovoida ja keksiä elämyksiä, joiden avulla ihmiset voivat nauttia musiikista, oli se sitten rokkimeininkiä, diskotanssia tai soittamista”, kertoo Harmonixin John Drake Domelle.

”Kinectin suhteen olemme todella tyytyväisiä. Keksimme yhä edelleen uusia tapoja, joilla voimme käyttää laitetta paremmin. Sen huima vartalon- ja liikkeentunnistus antoi meille mahdollisuuden tehdä lopultakin se tanssipeli, jonka olemme aina halunneet tehdä”, Drake jatkaa firman näkemyksestä liiketunnistukseen.

Lisää aiheesta voit lukea haastattelustamme:

Lue juttu: Dance Central 2 -haastattelu – mikä on musapelien tulevaisuus?

Lue myös

Kuusi asiaa, mitkä Bethesdan pitää korjata seuraavaan Elder Scrollsiin

Videojysäys: Syndicate, Michael Bay’s Need for Speed, UFC 3, UMVC3…

Viikonloppuarvosteluissa hassuja zombeja ja oivaa japsiropestelua

Voita Rayman Originsin keräilijäpainos ja pelirompetta!