Uusimmat

LucasArtsin pomo tiukkana

25.08.2006 11:00 Jukka O. Kauppinen

LucasArtsin johtaja on tylyttänyt MCV-lehdelle antamassaan haastattelussa julkaisijoita, joiden pelit eivät valmistu ajallaan eivätkä budjetoidulla summalla.

– Pelialalla vallitsee asenne, jonka mukaan hyvän pelin tekeminen vaatii aikaa niin paljon kuin se vaatii, ja sama pätee rahaan. Se on väärin! Toisilla viihdealoilla tällainen olisi ongelmallista, Jim Ward sanoi.

Ward nosti esimerkkitapaukseksi EA:n kyvyttömyyden julkaista Superman-lisenssipeli ajallaan sekä samaisen pelitalon ongelmat julkaista Godfather- ja Medal of Honor -pelit joulumarkkinoille.

Wardin puheista saa helposti väärän kuvan. Voi tuntua siltä, että mies penää pelien valmistumista ajallaan laadusta tinkien, mutta näin ei onneksi ole.

– LucasArtsilla on uusi toimintafilosofia. Me teemme sen mukaisesti helvetin hyviä pelejä, jotka julkaistaan ajallaan ja jotka valmistuvat budjetin rajoissa. Jos jokin näistä kohdista ei toteudu, peliprojektia voi pitää epäonnistuneena, Ward kuvaili.