Uusimmat

Max Payne 3:ssa oli alkujaan tarkoitus olla yhteistyötila

03.04.2022 18:28 Muropaketin toimitus

Rockstarin vuonna 2012 julkaistu Max Payne 3 sisälsi melkein yhteistyötilan.

Studion alkuperäisenä suunnitelmana kerrotaan olleen yhteistyössä pelattava prologi, jossa kaksi pelaajaa olisi pelannut Max Paynella ja tämän kyttäparilla räiskien läpi Brasilian katujen, uutisoi FTW. Tarinallisesti kampanja olisi vienyt pelaajat outoon kulttilaisten rakennukseen sekä timanttikaivokseen.

Prologikampanjaa ennätettiin työstää noin vuoden ajan, kunnes se lopulta päätettiin hylätä ja keskittyä sen sijaan myöhemmin laajennuksina julkaistaviin moninpelitiloihin. Osa prologia varten tehdyistä kentistä tuotiin lopulliseen peliin pelattavaksi.

Yksi ongelma kehityksessä oli myös se, kuinka Max Payne -pelisarjan ikoninen bullet time -tila saataisiin toimimaan kaksinpelinä. Sen olisi kuitenkin pitänyt toimia odotetusti ilman, että myös toinen pelaaja olisi hidastunut mekaniikan käyttämisen myötä, ja tekijät ilmeisesti onnistuivat keksimään tähän jonkinlaisen näkökenttään perustuvan ratkaisun.

Max Payne 3 julkaistiin vuonna 2012, mutta sen kehityksestä vastasi Remedy Gamesin sijaan Rockstar Studios.