Uusimmat

Mega Man -pelien uudet mobiilikäännökset ovat karmeita, kerrotaan pelimediassa

06.01.2017 16:00 Tuukka Hämäläinen

NES-konsolin alkuperäiset Mega Man -pelit on julkaistu iOS ja Android-alustoille. Useat pelimediat raportoivat kuitenkin, että uudet pelit kärsivät pelaamisen pilaavista framerate-ongelmista.

Capcom on julkaissut kuusi alkuperäistä Mega Man -peliä Android ja iOS -laitteille mobiilipeleiksi käännettynä, mutta asiasta ei kannata innostua. Useat pelimediat nimittäin raportoivat, että pelien mobiiliversiot ovat häpeällisen huonoja.

Esimerkiksi Kotaku kutsuu Mega Man -uudelleenjulkaisuja ”huonoimmaksi mahdolliseksi tavaksi kokea kuusi klassista NES-peliä”. Samoilla linjoilla ovat myös esimerkiksi TechnoBuffalo, US Gamer ja Polygon.

1,99€ maksavien mobiilikäännösten kuvauksessa todetaan Google Playssa, että pelien ”pelattavuus ja vaikeusaste on optimoitu älypuhelimille siten, että tietyt elementit poikkeavat alkuperäisistä peleistä”. Polygonin mukaan tämä tarkoittaa käytännössä, että pelien kuvataajuutta (framerate) on merkittävästi hidastettu.

Polygon lainaa esimerkiksi erästä Android-version pelaajaa, joka kertoo hitaan kuvataajuuden tekevän hyppäämisen ja ampumisen ajoittamisesta käytännössä mahdotonta. Sivuston mukaan pelien nopeuden voi säätää korkeammaksi, mikä auttaa hieman ongelmassa, muttei korjaa sitä.

Alta näet Capcomin videon Mega Man 2:n mobiilikäännöksestä.

Android
Kaikki jutut aiheesta

Tuukka Hämäläinen

"Olen kirjailija ja toimittaja, joka on avustanut Muropakettia vakituisesti vuodesta 2016 alkaen. Juttuja kirjoittelen pääasiassa pelipuolelle, mutta myös leffapuolella voi nimeni näkyä. Pidän eniten seikkailupeleistä, joissa voi edetä hiippailemalla, enkä koskaan lakkaa puhumasta Jurassic Parkista ja Metal Gear Solidista. Olen vannoutunut konsolipelaaja, jonka suosikkipelejä ovat esimerkiksi Outer Wilds, Death Stranding ja The Last of Us Part II."

Muropaketin uusimmat