Metal Gear Solid -uusintaversio sai tylyn tappotuomion
Faniversiot vanhoista peliklassikoista, kuin kaunis idea. Uuden pinnan antaminen omalle suosikkipelille tai tarinan jatkaminen itse tehdyllä jatko-osalla motivoi venyttelemään omia pelikehityslihaksiaan, mutta yleensä todellisuus iskee vastaan. Niin kävi nyt Shadow Moses Projectille, jonka oli tarkoitus olla uusi näkemys klassikosta nimeltä Metal Gear Solid.
Shadow Moses Projectin tavoitteena oli tuoda Metal Gear Solid Unreal 4 -pelimoottorin avulla nykyaikaan. Vähemmän yllättäen Konami oli asiasta eri mieltä. Projektin kotisivuilla kerrotaan, että homma on jouduttu lyömään jäihin syistä, joihin tiimi ei voi vaikuttaa. Syitä ei ole kovin vaikea arvata.
Reiluuden vuoksi on todettava, että peliä kehittänyt Airam Hernandez osasi arvata, mitä tuleman pitää. Ensimmäinen traileri pelistä nimittäin julkistettiin jo varhaisessa vaiheessa ja saatekommentissa Hernandez kertoi, että lupa kehitykseen olisi pyydettävä Konamilta ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa.
Lähde: Eurogamer
Lisätietoja: www.facebook.com/ShadowMosesUnreal
Lisää aiheesta
Metal Gear Solid 5 oli Konamin viime vuoden iso hitti