Uusimmat

Mielipide-erot zombipelistä johtivat parempaan zombiepeliin

05.08.2016 17:30 Jukka O. Kauppinen

Puolalainen Techland-studio näytti putoavan syvään, synkkään kuiluun, kun Deep Silver -julkaisija nappasi firman luoman Dead Island -pelisarjan ja antoi sen toisiin käsiin.

Siinäpä oltiin tehty paljon duunia uuden pelibrändin luomiseksi ja sitten julkaisija, joka omisti saagan oikeudet, antaakin sen toisten firmojen hoideltavaksi. Menikö kaikki duuni hukkaan?

Ei mennyt, sillä Techlandillä tiedettiin, että he pystyvät vielä paljon parempaankin. Deep Silver kun oli vedellyt Dead Islandin naruista kovasti ja ohjasi pelin paljon arcademaisempaan suuntaan kuin mitä kehittäjät halusivat. Firmat olivat monesta asiasta eri mieltä, mutta Deep Silver käskytti kavereita miten halusi.

Niinpä välirikon jälkeen Techland totesi, että nythän me voidaan tehdä oma peli ihan vapaasti. Firma oli jo saanut mainetta, joten mitäs jos hoidetaan nyt urakka niin kuin itse halutaan. Studio onkin ottanut koko ajan enemmän vastuita itselleen, tarttuen myös sellaisiin tehtäviin jotka jätetään perinteisesti julkaisijoille.

Tämä on ollut puolalaisille hyvä ratkaisu, mitä todistaa Dying Lightin myyntien kipuaminen jo yli kahdeksan miljoonan kappaleen.

Lähde: GamesIndustry

Lisää aiheesta

Dying Light (PC, PS4, Xbox One)

Dead Island: Riptide (PC, PS3, Xbox 360)

Dead Island (PC, PS3, Xbox 360)

Dying Light
Kaikki jutut aiheesta