Uusimmat

Miksi Skyrim sisältää edeltäjänsä?

14.02.2012 14:00 Jouni Mäki-Panula

Portti Morrowindiin

Viime vuoden lopulla innokkaat PC-säätäjät huomasivat, että The Elder Scrolls V: Skyrim sisältää käytännössä myös Morrowindin ja Cyrodiilin provinssit. Miksi niin?

Bethesda Softworksin Todd Howard on DICE 2012 -tapaamisessa valottanut hieman, miksi Skyrimissä on mukana myös kahden edellisen Elder Scrollsin näyttämöt.

”Syy, miksi ne ovat siellä – enkä sano, käytämmekö niitä tulevaisuudessa – on, että Skyrimin maamassaa rakentaessamme tiesimme, että tulossa on korkeita vuoria. Ja mitä niiden päältä näkee? Halusimme projektin alusta alkaen, että vuorilta näkee naapuriprovinsseihin, joten tarvitsimme sinne jotain konkreettista”, aloitti Howard.

”Ajatus oli, että saatamme käyttää niitä alueita joskus, mutta suurin huoli oli siitä, mitä pelaaja näkee, jos saa päähänsä kiivetä korkean vuoren huipulle.”

Käytännössä Bethesda pyrki siis realismiin siinä määrin, että pelkkien taustakuvien tai näkymättömien seinien sijaan Skyrimiin mallinnettiin uudelleen Elder Scrolls III:n Morrowind ja Elder Scrolls IV: Oblivionin Cyrodiil. Mielenkiintoista kuitenkin on, että Howard ei sulkenut pois näille seuduille palaamista Skyrimin laajennuksissa. Ainakin modaajat voivat ottaa alueet hyötykäyttöön tuoreiden työkalujen avulla.

Lähde: Why You Can See Morrowind From Skyrim.

Lisätietoja: Entire Tamriel Landmass built into Skyrim.

Lisää aiheesta

Valvelta modi PC:n Skyrimiin

Skyrimin modaustyökalut huomenna!

Elder Scrolls V: Skyrim (PC, PS3, Xbox 360)

The Elder Scrolls IV: Oblivion (PS3)

Lue myös

3DS Circle Pad Pro – veivaa tattia tuplana

Men of War: Vietnam (PC)

PS Vita -katsaus – Sonyn uudessa käsikonsolissa kaikki on isoa

Resident Evil: Revelations (3DS)