Miksi WoWin pelaajat luovuttavat?
World of Warcraft on tänään parempi kuin koskaan. Ainakin joidenkin mielestä. Mutta silti jotain on pielessä. Pelaajamäärät nousevat aina jokaisen laajennuksen myötä, mutta ajan mittaan porukka väsyy ja vähentää pelaamistaan, osan lopettaessa tykkänään. Cataclysm-laajennuksen jälkeen pelaajat ovat hiipuneet linjoilta nopeammin kuin koskaan aikaisemmin. Miksi?
”Kamppailemme jatkuvasti yrittäessämme miellyttää pitkän linjan pelaajia”, kertoo pelisuunnittelija Greg Street.
Mutta silti Cataclysm ei pidä pelaajia otteessaan entiseen tapaan.
”Pelimaailmassa ei ole montaakaan esimerkkiä peleistä, jotka olisivat olleet näin suosittuja näin pitkään. Meillä ei ole esimerkkejä, että miten asiat pitäisi tehdä paremmin.”
Osasyy pelaajien hiipumiseen saattaa löytyä pelin vanhan sisällön hiomisesta.
”Vanhat tehtävät ovat nyt sulavampia, pelaajien ei tarvitse rampata niin paljoa edestakaisin ja tehtävistä saatavat palkinnot ovat hitusen parempia.”
”Mutta meidän täytyy olla nopeampia myös uuden sisällön julkaisussa pelaajille.” Noin kolmen tai neljän kuukauden kuluttua kustakin päivityksestä pelaajista alkaa jo tuntia, että he ovat nähneet kaiken. Eikä meillä ole ollut aikaa julkaista vielä uutta sälää.”
Laajan tutkimuksen World of Warcraftin pelaajista ja laajennuksista voit lukea Gamasutrasta oheisen linkin takaa.
Lue juttu: World of Warcraft and Life After Cataclysm
Lisää aiheesta
World of Warcraft: Cataclysm (Mac, PC)
World of Warcraft: Wrath of the Lich King (Mac, PC)
World of Warcraft: The Burning Crusade (PC)
Lue myös
Deus Ex: Icarus Effect laajentaa Human Revolutionin tarinaa
Oi mikä tyttöystävä – teki Fallout-monopolin synttärilahjaksi