Millainen on fantasian all-stars-tiimin yhteinen roolipeli? Lue ennakko!
Tero Lehtiniemi on viettänyt aikaansa fantasiamaailmoissa viime aikoina vähän liikaakin. Eikä loppua näy, kun tulille saadaan juuri näinä hetkinä Star Wars ja alkuvuodesta saapuu fantasian supermiesten yhteinen luomus Kingdoms of Amalur: Reckoning.
Kingdoms of Amalur: Reckoning on toimintaroolipeli ihan luvan kanssa, mutta kun ennen pelin testaamista olin viettänyt noin viitisenkymmentä tuntia Dark Soulsin kanssa, oli minulla tietynlaisia sopeutumisvaikeuksia Amalurin mekaniikkaan. Esimerkiksi kohteisiin lukittumista ei testiversiossa ollut kuin taiottaessa, mikä teki lähitaistelusta ainakin tässä vaiheessa suhteellisen kaoottista. Vihollisten paiskomien taikojen väisteleminen oli suhteellisen vaikeaa, koska esimerkiksi tulipallot tuntuivat hakeutuvan maaliinsa vähän liian tehokkaasti huolimatta siitä väistelikö vai ei.
Toisaalta taas tällaisille kikkailulle ei hirveästi ainakaan alussa edes ollut tarvetta. Parannusesineitä on tarjolla reilusti, taistelut ovat melko yksinkertaista perus-rpg-huttua eikä se vihollisten vaarallisuuskaan nyt oikein vakuuttanut.
Kingdoms of Amalur: Reckoningin ehkä suurin ongelma tässä vaiheessa vaikuttaisi olevan se, että se on tulossa melko kovaan seuraan. Dark Soulsin ja Skyrimin ominaisuuksia tietyllä tavalla yhdistelevä peli on teoreettisena rakennelmana enemmän kuin tervetullut.
Lue koko juttu: Kingdoms of Amalur: Reckoning -ensikosketus – miten fantasian all-stars-tiimi onnistuu?
Lue myös
Kingdoms of Amalur: Reckoning -ensikosketus – miten fantasian all-stars-tiimi onnistuu?
Nu, Pogodi! – neuvostoliittolaista videopelaamista
Ridge Racer Unbounded -ensitesti – kaahausta innolla ja rakkaudella
Syndicate-ensitesti – We Belong!
Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier -haastattelu – kummitukset kentällä