Uusimmat

Miltä Witcher 2 Enhanced Edition tuntuu? Kivalta, konsolillakin!

13.03.2012 20:15 Jukka O. Kauppinen

JOK matkaili äskettäin kuumehorkkaisena ja vapisevana pitkin kaakkois-Englantia, mutta onnistui tuomaan tuliaisinaan muutakin kuin uusia bakteerikantoja. Näet vähän tuntemuksia Witcher 2 -roolipelin uudesta Enhanced Edition -painoksesta sekä sen konsoliversiosta.

Xbox 360:lle julkaistava Enhanced Edition on CD Projektin ensimmäinen konsolipeli koskaan. Ei tosin ihan ensimmäinen yritys sellaisen tekemiseen. The Witcher: Rise of the White Wolfin piti ilmestyä vuonna 2009, mutta homma meni reisille. Ulkoisen studion kehittämä konsoliversio kun ei pysynyt aikataulussa ja oli CD Projektin mukaan teknisesti päin peetä ja muutenkin huonolaatuinen.

Tällä kertaa firma otti konsoliversion omalle vastuulleen, sen sijaan että peliä tehtäisiin etätyönä toisessa maassa sijaitsevan studion kanssa. Vähemmän yllättäen se osoittautui hyväksi ratkaisuksi, kun ihmiset näkevät toisiaan koko ajan, pystyvät kommunikoimaan sulavasti ja teknologiankin hyödyntäminen onnistuu sulavammin.

Sitäpaitsi, kun firma tekee yhtä ainoaa peliä, josta hienosäädetään kaksi versiota, niin oman pelitekniikan ja muiden resurssien hyödyntäminen on paljon tehokkaampaa.

”Tämä ei ole pelin viemistä uudelle alustalle eikä se ole mikään käännös”, Marek Ziemak alleviivaa ja jatkaa kertomalla, että pelin vieminen Xbox-ympäristöön oli iso urakka, mikä oli yksi syy kun firman oma pelimoottori suunniteltiin ja koodattiin isoilta osin uusiksi.

Lue koko juttu:Witcher 2 Enhanced Edition – CD Projekt hellii roolipelaajia

Lisää aiheesta

Witcher 2 Enhanced Edition -ensikosketus: kaunis hardcore-rpg myös konsoleilla

Lue myös

Assemblyn järjestäjät saivat suomalaisen pelialan kunniamaininnan

I Am Alive – uskottava, aikuismainen selviytymisseikkailu

Mass Effect 3 -haastattelu – eeppistä seikkailua ja tykitystä

uDraw GameTablet on susi lelun vaatteissa