Mirror’s Edge oli yritys rakentaa jotain mahdotonta
Upea pelitaidetta omalaatuisista näkökulmistaan käsittelevä Dead End Thrills -sivusto laajentaa skaalaansa aloittamalla uuden juttusarjan, jossa sukelletaan todella syvälle omalaatuisten ja erikoisten videopelien takaa löytyvään salaiseen maailmaan. Juttusarja käynnistyy ruotsalaisen DICE-studion Mirror’s Edge -pelin kautta.
Mirror’s Edge – Building the Impossible -jutun otsikko kertoo väkevästi mistä on kyse. Mirror’s Edge oli yritys tehdä jotain aivan erilaista, jotain kaunista, jotain ainutlaatuista. Lopputulos ei ollut aivan sitä mitä tekijät ensin tavoittelivat, mutta kuten kirjoittaja ynnää, ”Mirror’s Edgen jatko-osan juju ei ole rakentaa hittipelin jatko-osaa, vaan rakentaa oikealla tavalla epäonnistumisen päälle. Jos Mirror’s Edge ei ollutkaan upea peli, niin Mirror’s Edge 2 saattaisi olla uskomaton.”
DICEn visuaalinen suunnittelija Robert Broscoe muistelee osaltaan, että ”en halunnut nähdä enää ikinä yhtään ainutta uutta tankkia, lentokonetta tai sotalaivaa”, sillä kaveri oli työskennellyt niiden parissa jo aivan tarpeeksi.
Ja miten siinä sitten kävikään?
Lukekaa juttu. Tarjolla on upeaa, syvällistä ja kiinnostavaa analyysiä.
Lue juttu: The Edge, Mirror’s Edge – Building the Impossible
Lisätietoja: http://deadendthrills.com/
Lisää aiheesta
DICE uskoo: pelaajat ovat valmiita Mirror’s Edge 2:een
Lue myös
Ihmiset eivät tapa ihmisiä. Pelit tappavat ihmisiä. Siksi pelit on merkittävä vaarallisiksi.