Uusimmat

Mitä World of Tanksin jälkeen, Wargaming?

30.05.2016 20:00 Jukka O. Kauppinen

Wargaming-pelitalon brändipomo Al King on paitsi rento herra, myös huolettoman avoin. Ja kun hänelle lämäistään eteen kysymys World of Tanksin suosion laskusta ja kuolemasta, niin siihen myös vastataan.

”Pelit elävät sykleissä”, King ynnää ja kuvailee kuinka peleissä on tietyt jaksonsa niin nousulle, aikuisuudelle kuin hiipumisellekin. Näitä mitataan maailmalla niin yleisemmin kuin Wargamingin sisäisestikin ja…

”Venäjällä Tanks on varhaisessa aikuisvaiheessa. Sen suosio kestää vielä ehkä noin kolme vuotta, ennen kuin pelaajamäärät alkavat laskea.”

”USA:ssa ja Aasiassa peli on yhä kasvussa. Kaikki riippuu ihan alueesta ja alustasta, esimerkiksi konsoliversiot ovat yhä voimakkaassa kasvussa”, King laskelmoi.

Mutta mitä sen jälkeen, kun Tanks alkaa oikeasti hiipua? Oikeasti, voimakkaasti, lopullisesti?

”Ehkä jossain vaiheessa, kun kaikki World of Tanksin markkinat alkavat taantua, niin voimme pudottaa markkinoille uuden pelin. Tämä on täysin spekulaatiota, mutta mikseipä se voisi olla esimeriksi World of Tanks: Modern Tanks? En tiedä asiasta, mutta luulisin että joku, jossain jo kehittää siitä prototyyppiä.”

”Uudemman aikakauden panssarivaunut ovat itsestään selvä asia ja jatko-osa. ja se antaa Se antaa meille käytännössä uudet 10 vuotta ja jatkaa tankkipelin tarinaa. Jos me emme tee sellaista, niin se on valtava hukattu tilaisuus.”

Modernin aikakauden panssarivaunujen sota on tietenkin hyvin erilainen peli. Ei vain kalustoltaan, mutta kenties myös mittakaavaltaan. Erilaiset ohjukset, torjunta- ja häirintälaitteistot, laseretäisyysmittarit ja ammuntatietokoneet, uudenlaiset ammustyypit, ne kaikki tuovat aivan uudenlaisia haasteita niin pelisuunnittelun kuin pelaamisenkin kannalta.

Jäämme siis odottamaan. Ehkä joskus, WoT: Modern Era.

World of Tanks
Kaikki jutut aiheesta