Miyamoton tiukka suunnitelma: hyppäämisen patentointi
Legendaarinen pitkän linjan pelisuunnittelija Shigeru Miyamoto omasi jo kaukaisella 80-luvulla monia huikeita pelillisiä ideoita. Jopa niinkin, että miekkonen harkitsi erittäin vakavasti hyppäämisen patentointia.
”Olin sitä mieltä, että hyppääminen on meidän kehittämämme idea ja että se pitäisi patentoida.”
”En tosiaankaan anna muiden pelien ylittää meitä!”
Niin, ajatella. Pelihistorian muinaiset ja melkeinpä viattomat vuodet. Ne päivät, kun jopa pelissä hyppääminen oli uusi idea.
Ehkä Miyamoton olisi pitänyt. Moni nettipelattava nykyräiskintä voisi olla nautinnollisempi peli, jos bunnyloikkiminen olisi maksullista. ”Haluatko aktivoida hyppäämisen pelissä? Hinta 0,02 senttiä/hyppy. Syötä luottokorttitietosi tälle sivulle laskutusta varten.”
Lähde: Letting Everyone Know It Was A Good Mushroom
Lue myös
Cell-prosessori on teknologinen umpikuja, loppu häämöttää
Matkailua pelialalla -sarjakuvan tekijä kertoo luomuksestaan