Muistinmenetys, vieras planeetta ja sekoileva tietokone: siinä scifiseikkailu J.U.L.I.A:n ainekset
Lähetimme Henri Heikkisen kauas avaruuteen. Saimme matkalta oheisenlaisen JULIAa käsittelevän väliaikaraportin :
Käytännössä pelaaja ei kuitenkaan suoraan ohjaa mitään hahmoa, vaan peli etenee kuvien, animaatiopätkien ja dialogin varassa. Esimerkiksi Mobotin laskeutuessa planeetalle, näkyy ruudulla selostus ja ”videokuvaa” siitä, mitä robotti näkee. Pelaaja käy tekstiseikkailumaista dialogia robotin kanssa, mutta käytännössä peli etenee jos vain klikkailee kaikki keskusteluvaihtoehdot läpi.
J.U.L.I.A. ei olekaan seikkailupeli ainakaan sellaisessa puritaanimerkityksessä kuin minä sen miellän. Esimerkiksi inventaariota ei ole, eikä asioita pääsääntöisesti ratkota kuin erillisissä minipeleissä. Toisin sanoen, oikeastaan aina kun jotain tekee, tai jotain tapahtuu ,tulee pelaajalle ratkaistavaksi jonkinlainen simppeli pulma, jonka ratkaisu vie tarinaa eteenpäin.
Lue koko arvostelu: J.U.L.I.A (PC)