Uusimmat

Myöhästynyt DayZ ilmestyy vasta, kun pelin tekniset ongelmat on korjattu

09.01.2013 16:00 Juho Anttila

DayZ

Hittimodi DayZ:n huikea menestys ja muuttuminen itsenäiseksi peliksi oli yksi viime vuoden iloisemmista yllätyksistä. DayZ oli tarkoitus julkaista niin sanotulla Minecraft-mallilla jo viime vuonna, mutta odotettu julkaisu jäi toteutumatta. Minecraft-malli tarkoittaa hinnoittelua, jossa varhaisemman kehitysversion ostavat pelaajat saavat pelin ja kaikki tulevat päivitykset halvemmalla, kun pelin hinta puolestaan kasvaa sitä mukaa, kun siihen lisätään ominaisuuksia.

Pelin kehittäjä Dean Hall on nyt myöntänyt, ettei suunniteltuun julkaisupäivään kyetty venymään. Jatkonuotit DayZ:lle ovat myös jo selvillä. Pian alkavaan suljettuun testiin otetaan mukaan 500-1000 pelaajaa. Tarkoituksena on testata pelin teknistä arkkitehtuuria. Testin jälkeen löydetyt ongelmat korjataan ja vasta sen jälkeen pelille annetaan uusi julkaisupäivä.

Kun muistetaan, kuinka pahasti DayZ:aa monin tavoin muistuttava War Z epäonnistui omassa julkaisussaan joulun alla, on Dean Hallin ratkaisua helppo ymmärtää. Moni sotkee jo nyt DayZ:n ja War Z:n toisiinsa. Teknisesti keskeneräisen zombiepelin julkaiseminen heti War Z -sotkun perään tuskin tekisi hyvää pelin maineelle.

Lähde: Joystiq

Lisää aiheesta

Itsenäinen DayZ on moottoriltaan MMO-henkinen ja käyttää Steamworksia

DayZ-kehittäjä ei näe tarvetta julkaisijoille

Itsenäinen DayZ jo tämän vuoden puolella ja halvalla