Näin syntyi klassikko – David Crane kertoo Pitfallista
Vuonna 1982 julkaistiin peli, joka on elänyt vahvasti tähän päivään saakka retropelaajien mielissä. Pitfall. Hauska ja jännittävä seikkailu, jossa loikittiin krokodiilein päällä ja roikuttiin liaaneissa. Pitfall Harry, tuo todellinen seikkailija.
Pelin kehittäjä David Crane kertoi aikoinaan GDC-tapahtumassa teoksensa synnystä. Teoksen suunnitteluvaiheeseen ei sinänsä kauaa mennyt, sillä ensimmäisen idean jälkeen koko peli oli paperilla jo 15 minuutin kuluttua. Mutta ohjelmointiin menikin sitten noin tuhat tuntia.
Peli on sittemmin saanut muutaman jatko-osan, jotka eivät tosin menestyneet alkuperäispelin tasoisesti.
Katso video David Cranen pelimuisteloista: Pitfall! postmortem: The making of an Atari 2600 classic
Lue myös
GamesCom 2012 – kuhinaa Saksassa