Uusimmat

Näin syntyy suomalainen iPhone-peli

31.03.2011 09:00 Miikka Lehtonen

Pelikehitys on hauskaa puuhaa, kunhan siihen pääsee sisälle. Moni ei kuitenkaan pääse, joten prosessi voi olla monelle melkoinen mysteeri. Kiskaisemme nyt salaisuuden verhon syrjään ja näytämme, miten suomalainen iPhone-peli suuntaa kohti maailmaa.

Heti alkuun tosin varoitus: ei se yleensä näin hauskalta näytä. Ragecube-peliään tuunaava Juha Kiili on kuitenkin kehittänyt peliään varten tavallista käyttäjäystävällisemmät työkalut, joilla peliin voi rustata lisää kenttiä. Jos sormet syyhyävät päästä editoriin käsiksi, Kiili lupaa, että siihen tulee mahdollisuus. Kunhan peli ensin on valmis.

Fysiikkapohjainen Ragecube tuo ehkä ohimennen mieleen Angry Birdsin, mutta erojakin löytyy. Ideana on kulkea kuutiota hypyttämällä kenttien läpi, mutta siinä missä Angry Birds on koko kansan herkkua, Ragecube tulee vaatimaan selkärankaa. ”Tarkoituksena on tehdä aivan helvetin ärsyttävä peli, jota on kuitenkin ihan pakko pelata”, Kiili itse kertoo.

 

Veikeältä näyttävä peli ei ole suinkaan miehen ensimmäinen rodeo, niin sanoaksemme, sillä Kiili on julkaissut aiemmin myös Domenkin käsittelemän Memodies-rytmipelin, niin ikään iOS-laitteille. Ragecube julkaistaan kesällä iOS-laitteille, eli iPod Touchille, iPhonelle ja iPadille.

Jos haluat kuitenkin kokeilla peliä ennakkoon, sekin onnistuu.

Linkki: Ragecube

Lisää aiheesta

Suomalainen indie-peli tarjoaa tarttuvaa musisointia pikkurahalla

 

 

Muropaketin uusimmat