Uusimmat

Näin tehtiin retroroolipeli Rogue Legacy

29.07.2013 18:00 Miikka Lehtonen

Kyllä Rogue Legacy nyt tänään on näkyvillä! Saimme vihdoin arvostelumme linjoille ja nyt kehittäjät kertovat pelinsä kehitysvaiheista kattavasti ja avoimesti.

Rogue Legacy on äärimmäisen persoonallinen, hauska ja hurmaava peli. Siinä on pienet ongelmansa eikä se varmastikaan ole kaikkien mieleen, mutta pelistä pitävät pitävätkin siitä sitten urakalla. Arvostelu on luettavissa saitilta jos haluat tietää pelistä enemmän, mutta entä jos haluat tietää pelin kehitysvaiheista? Silloin kannattaa jatkaa lukemista!

Pelin kehittäneen Cellar Door Gamesin tyypit kun ovat puhelleet Eurogamerin toimittajien kanssa ja kertoilleet paitsi Rogue Legacyn synnystä, myös heidän yleisistä pelikehitysfilosofioistaan ja aiemmista tuotoksistaan. Kiinnostavaa luettavaa! Valittu pala maistiaisiksi:

”Tämä on se riski, jonka ottaa kun tekee vain originaaleja pelejä. Ne voivat joko menestyä hyvin tai huonosti. Flash-peleillä riski on toki vähän erilainen. Rogue Legacyn kanssa käytimme pelin kehitykseen 18 kuukautta, emmekä koko aikana tienneet, miten pelille lopulta kävisi. Ennen Rogue Legacyä suurin projektimme kesti neljä kuukautta ja siinä vaiheessa Rogue Legacy -projektia me vielä arvuuttelimme, tulisimmeko ikinä saamaan peliä edes valmiiksi. Koska näin suuressa peliprojektissa siinä ajassa ei saa vielä aikaan mitään.”

Loput voi lukea Eurogamerin sivuilta.

Lähde: Eurogamer

Lisää aiheesta

Rogue Legacy (PC)

Muropaketin uusimmat