Uusimmat

Niohin kehittäjät muuttivat co-op -moodia, jottei peli olisi liian helppo

Nioh

09.02.2017 12:00 Muropaketin toimitus

PlayStation 4:n yksinoikeuspeli Nioh koki muodonmuutoksen viimeisimmän demon ja lopullisen pelin välillä. Kehittäjien mukaan yhteistyömoodi on suunniteltu niin, ettei peliä olisi liian helppo läpäistä.

Tiistaina ilmestynyt Nioh ei todellakaan ole turhan helppo peli, mutta hieman helpotusta on tarjolla yhteistyömoodin avulla: Pelissä voi nimittäin kutsua ystävänsä mukaan auttamaan vaikeiden tehtävien läpäisyssä.

Niohin co-op -moodi poikkeaa kuitenkin edellisessä demossa nähdystä versiosta, sillä pelin demossa oli vielä mahdollista kutsua kuka tahansa kaveri avuksi. Nyt se on mahdollista vain, jos kutsuttu kaveri on itse läpäissyt kyseisen tehtävän. Tämä tarkoittaa, että kaksi pelaajaa eivät voi läpäistä peliä ensimmäistä kertaa yhteistyöllä.

Kotaku kertoo, että kehitystiimin luova johtaja Tom Lee kommentoi yhteistyömoodia sähköpostitse lähettämässään lausunnossa:

”Koko peliä ei voi läpäistä co-op -muodossa, koska se tekisi pelin läpipeluusta liian helppoa”, kommentoi Lee. ”Haluamme pelaajien kokevat Niohin niin kuin se on tarkoitettu koettavan. Edellisessä demossa tarjosimme vapaan co-opin vain siksi, että siinä oli rajattu määrä tasoja ja rajatusti aikaa pelaamiseen.”

Team Ninjan kehittämä Nioh ilmestyi tiistaina 7. helmikuuta yksinoikeudella PS4:lle. Lue lisää aiheesta:

Arvostelu: Nioh on alkuvuoden parhaita pelejä – ei häpeä edes Dark Soulsin rinnalla

Nioh ei ole mikään helppo peli: 10 vinkkiä aloittelevalle samuraille

Nioh
Kaikki jutut aiheesta