Uusimmat

No Man’s Skyn tekijä: paineet olivat valtavat

13.08.2016 10:00 Jukka O. Kauppinen

No Man’s Sky -pelin tehneellä Hello Games -studiolla oli niskassaan niin sanotusti ihan pirusti paineita. Indiefirman pelistä kun rakennettiin Sonyn kesän blockbusteria, mikä sai hypejunankin ihan raiteiltaan.

Nykyaikaisen nettikeskustelun perussääntöjen mukaisesti jotkut mölvästit onnistuivat myös perseilemään oikein kunnolla, kun pelin viivästymisestä huudeltiin tekijöille jopa tappouhkauksia. Todella aikuismaista.

Tämä fanitus näkyikin välistä raskaana taakkana. Sean Murrayn sanoin:

Puolet työajastani sujuu niin, että en lue yhtään nettiä vaan teen ihan tavallisen työpäivän. Ja samoin lopputiimi, me teemme hommia ihan normaalisti. Sitten tapahtuu jotain, joka saa meidät muistamaan, että siellä ulkona on valtavasti ihmisiä fanittamassa ja odottamassa peliäsi. Pienelle tiimille tuollainen jo vaikuttaa ja joskus se tuntuu todella raskaalta. Siellä me tehdään kovasti töitä ja yritetään ratkoa ongelmia, ja deadline häämöttää. Hommat eivät onnistu ja sitten muistat, että kymmenet ja sadattuhannet ihmiset kyttäävät ja odottavat. Se tuntuu kamalalta.

Mutta onneksi kaikki ei ole näin kamalaa:

Sitten menet foorumeille ja siellä ihmiset odottavat peliä ja kommentoivat sitä kovasti. Se saattaa piristää tosi paljon!

 

Lisää No Man’s Skystä: No Man’s Sky – vuoden puhutuimman pelin tekijät elävät yhä indien elämää

Ensimmäiset koskettelut ja mielipiteet pelistä löytyvät puolestaan täältä.

 

Lisätietoja: http://www.no-mans-sky.com