Nvidia julkaisi G-Sync ULMB 2 -tekniikan – luvassa entistä sulavampaa grafiikkaa (näyte)
Nvidia G-Sync tuo peleihin sulavuutta estämällä kuvan repeilyä. Nyt Nvidia on julkaissut tekniikasta parannellun version.
Nvidia ULMB 2 (Ultra Low Motion Blur) parantaa vuoden 2015 aiemmasta versiosta G-Sync tekniikkaa tuomalla selkeän ja sulavan kuvan aina 1000 hertsiin saakka. Kuvan kirkkaus paranee niin ikään.
ULMB 2 parantaa ainakin taustavalon toimintaa. Tekniikan myötä taustavalo kytketään päälle jokaisen pikselin kohdalla vain silloin, kun väri on täsmällisen tarkka.
ULMB 2 tarvitsee tuen näytöltä, ja sellaisia on tällä hetkellä markkinoilla kaksi kappaletta – ne ovat Acer Predator XB273U F – 27” 1440p 360 Hz ja ASUS ROG Swift 360Hz PG27AQN – 27” 1440p 360 Hz.
Näyttöihin tulee tehdä laiteohjelmistopäivitys tuen käyttöönottamiseksi. Sen jälkeen tuen voi kytkeä päälle Nvidia Control Panel -sovelluksesta.
Lisäksi pian on tulossa ASUS ROG Swift Pro PG248QP – 25” 1080p 540 Hz ja AOC AGON AG276QSG G-SYNC – 27” 1440p 360 Hz -näyttömallit.
Tekniikan odotetaan tuovan ison edun etenkin kilpailulliseen pelaamisen. Alla video, jolla tekniikkaa esitellään.