Of Orcs and Menin kiinnostava alkuasetelma latistui tusinaroolipeliksi
Cyaniden työstämä Of Orcs and Men vaikutti ennakkoon hyvinkin kiinnostavalta peliltä. Sen ylösalaisin käännetty alkuasetelma, jossa örkit ja peikot olivatkin hyviksiä ja kansamurhaavat ihmiset pahiksia, tuntui upealta. Harmi vain, että loppupeli ei kuitenkaan vastannut toiveita. Tero Lehtiniemi raportoi vihreältä rintamalta:
Peliä pyörittää valitettavasti täysin sama pelimoottori kuin juuri kömpelyydestä kärsinyttä Game of Thrones RPG:tä. Niinpä Of Orcs and Men tarjoaa samaa keskinkertaista taktista taistelua, samanlaisia autioita karttoja ja saman ankean ulkoasun. Erona on tosin se, että Game of Thrones RPG pärjäsi muilla osa-alueilla.
Of Orcs and Men ei lupaavasta asetelmastaan huolimatta pääse loistamaan millään tavalla Kartat ovat paitsi autioita, myös tympeitä putkia, jotka on ripoteltu vihollisväijytyksiä täyteen niin kuin kyseessä olisi pahainenkin skriptiräiskintä. Taisteluiden ideana on lähes poikkeuksetta ensin harventaa edessä siintävää väijytystä varjoissa hiippailevan Styxin salamurhakyvyillä. Mikäli Styx tai tämän suorittama antirasistinen teko huomataan, on kupru pilalla ja kaksikko saa yleensä vastaansa aivan liian suuren vihollisjoukon. Kaksikolla on käytössään parisenkymmentä taistelutaitoa per örrimörri, mutta mitään kovin suuria taktisia kuvioita ei kahdella sankarilla kannata kuvitella tekevänsä.
Lue koko arvostelu: Of Orcs and Men (PC, PS3, Xbox 360)
Lisää aiheesta
Damnatus-lyhytelokuvan ohjaaja vaihtoi Warhammer-örkit Lovecraftin muinaisiin
Of Orcs And Men -ensikosketus – tarina vihreästä kansanmurhasta