Olin äimän käkenä, kun LucasArts halusi tehdä Sam & Max –pelin
Amerikkalainen sarjakuvataiteilija Steve Purcell on vuosien mittaan tehnyt monenlaisia juttuja, mutta näin suomalaisen yleisön näkökulmasta vain yhdellä hänen luomuksellaan on merkitystä. Etsiväkaksikko Sam & Maxilla. Steve on antanut taannoin haastattelun, jossa hän muistele Sam & Maxin siirtymistä sarjakuvasta videopeliksi.
”Eräs tuttavani antoi aikoinaan vinkin LucasArtsin taidejohtajalle. He etsivät taiteilijoita, jotka voisivat tulla töihin Skywalker Ranchille tekemään seikkailupelejä. Se oli upea paikka, kuin kesäleiri. Kun emme olleet töissä, niin juoksimme, pelasimme ja teimme kaikenlaista. Minä opettelin jopa käyttämään ruoskaa”, Purcess muistelee.
”Sitten erään kerran heidän piti tehdä uusi seikkailupeli nopealla aikataululla. Firman toimitusjohtaja tuli luokseni ja tarjosi diiliä, jossa he lisensoisivat Sam & Maxin seikkailupeliksi. Olin äimänkäkenä, kun Lucas halusi lisensoida jotakin minulta!”
Lue juttu: INTERVIEW – In Conversation With Steve Purcell (Creator Of Sam & Max)
Lisää aiheesta
Sam & Maxin kolmoskausi päättyi kunnialla
Sam & Max: Beyond Time And Space (Xbox 360)
Lue myös
Real Warfare 2: Northern Crusades -ensikosketus – Total Warit on pelattu, juu